23 maja 2022
Warunki uczestnictwa w mechanizmach: Monitorowanie rynku maku i Monitorowanie rynku konopi włóknistych oraz druki wniosków są dostępne na stronie internetowej KOWR:
23 maja 2022
Warunki uczestnictwa w mechanizmach: Monitorowanie rynku maku i Monitorowanie rynku konopi włóknistych oraz druki wniosków są dostępne na stronie internetowej KOWR:
9 maja 2022
ZARZĄDZENIE NR OR.0050.391.2022
WÓJTA GMINY AUGUSTÓW
z dnia 9 maja 2022 roku
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach
Na podstawie art. 26 ust. 1 i art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, poz 583) oraz art. 63 ust. 1 i 10 w związku art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U z 2021 r. poz. 1082, poz.762; z 2022 r. poz. 655) oraz § 1 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.1428) zarządzam co następuje:
§ 1. Ogłaszam konkurs na stanowisko dyrektora
Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach, Rutki Nowe 1, 16-300 Augustów, dla której organem prowadzącym jest Gmina Augustów.
§ 2. Tekst ogłoszenia o konkursie stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Regulamin konkursu oraz tryb pracy komisji konkursowej określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.1428).
§ 4. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się:
– na stronie internetowej Gminy Augustów,
– na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Augustów, ul. Mazurska 1 C,
– na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Augustów.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy Wójta Gminy Augustów.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Augustów
Zbigniew Buksiński
28 kwietnia 2022
W dniach od 9 do 13 maja 2022 r. na terenie Gminy Augustów rozpocznie się zapowiadana, nieodpłatna zbiórka folii rolniczej, siatki, sznurka i opakowań po nawozach oraz opakowań typu Big Bag. W związku z powyższym rolnicy, którzy złożyli wcześniej w Urzędzie Gminy Augustów stosowny formularz zgłoszeniowy z zadeklarowaną masą odpadów pochodzących z działalności rolniczej, są proszeni o właściwe przygotowanie odpadów rolniczych poprzez ich oczyszczenie
i spakowanie oddzielnie dla każdej frakcji:
Odpady nie przygotowane wg powyższych wskazówek mogą zostać nie odebrane !
Tak spakowane odpady należy dostarczyć zgodnie z HARMONOGRAMEM ODBIORU bezpośrednio do punktów zbiórki w godz. 8.30 – 13.30
9 maja 2022 r. Kolnica – parking przy cmentarzu (zgłoszeni rolnicy z miejscowości: Białobrzegi, Czarnucha, Góry, Kolnica, Komaszówka, Ponizie, Rzepiski, Twardy Róg, Gliniski, Osowy Grąd, Promiski, Świderek)
10 maja 2022 r. Biernatki – boisko (zgłoszeni rolnicy z miejscowości: Biernatki, Turówka, Grabowo Kolonie, Grabowo, Rutki Nowe, Rutki Stare, Pruska Wielka)
11 maja 2022 r. Janówka – parking przy szkole (zgłoszeni rolnicy z miejscowości: Janówka, Chomontowo, Jabłońskie, Topiłówka, Mazurki, Pruska Mała, Posielanie, Mikołajówek)
12 maja 2022 r. Żarnowo Drugie parking przy kościele (zgłoszeni rolnicy z miejscowości: Jeziorki, Żarnowo Pierwsze, Żarnowo Drugie, Żarnowo Trzecie)
13 maja 2022 r. Netta Folwark przy świetlicy (zgłoszeni rolnicy z miejscowości: Netta Pierwsza, Netta Druga, Netta Folwark, Uścianki)
Uwagi:
– Dofinansowana będzie jedynie zbiórka odpadów rolniczych w ilości nie przekraczającej wartości wskazanych przez każdego rolnika w formularzu zgłoszeniowym.
– Rolnicy posiadający gospodarstwo rolne (własne i dzierżawione) o powierzchni powyżej 75 ha muszą mieć wpis do rejestru BAZY DANYCH O ODPADACH (BDO) i przed przekazaniem folii powinni zarejestrować elektronicznie ten fakt w BDO.
Kontakt do wykonawcy usługi: 510472570
25 kwietnia 2022
21 kwietnia 2022
OBWIESZCZENIE
PRZEWODNICZĄCEJ RADY GMINY AUGUSTÓW
z dnia 21 kwietnia 2022 roku
Stosownie do § 26 ust. 7 oddział 2 Statutu Gminy Augustów (Uchwała Nr VI/80/2019 Rady Gminy Augustów z dnia 28 maja 2019 r.) zawiadamiam, że w dniu 28 kwietnia 2022 r. /czwartek/ o godz. 1000 w siedzibie Urzędu Gminy Augustów odbędzie się XXIX zwyczajna sesja Rady Gminy Augustów.
Obrady rady gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Augustów oraz na stronie internetowej Gminy poprzez kanał You Tube.
Porządek obrad:
4.Przedstawienie Informacji o wykorzystaniu środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 za 2021 rok.
Przewodnicząca Rady Gminy
Ewa Frąckiewicz
Załączniki:
Obwieszczenie o XXIX sesji w dniu 28.04.2022 r
20 kwietnia 2022
Na podstawie art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (T.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1977 z późn.zm) Rada Powiatu uchwala co następuje:
§ 1. Określa się rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu augustowskiego, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.
§ 2. 1. Dyżur w porze nocnej, w niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy pełnią przemiennie apteki funkcjonujące w Augustowie, według załącznika Nr 2 do uchwały.
§ 3. 1. Właściciel apteki lub zarządzający apteką ujętą w dyżurach, o których mowa w§2 ust. 1, zawiadamia pisemnie Zarząd Powiatu w Augustowie o planowanym zakończeniu działalności apteki.
zakończyła działalność;
1) zawieszenia działalności przez aptekę o której mowa w § 2 ust. 1,
2) rozpoczęcia działalności przez aptekę mającą siedzibę w Augustowie lub podjęcia na nowo zawieszonej działalności, przy czym apteka ta pełni dyżur zgodnie z kolejnością dyżurów, o których mowa w § 2 ust. 1, jako ostatnia.
§ 4. Traci moc uchwała Nr 203/XXV/2021 Rady Powiatu w Augustowie z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie określenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Augustowskiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 93).
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Augustowie.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 maja 2022 r.
Przewodniczący Rady Powiatu
Andrzej Mursztyn
13 kwietnia 2022
W Instytucie Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk szukamy odpowiedzi na pytanie, jak pandemia wpłynęła na Państwa życie: rodzinne, zawodowe, społeczne. Dlatego ponownie zwracamy się do Państwa z prośbą o pomoc o podzielenie się z nami informacjami o tym, jak pandemia wpłynęła na Wasze życie.
To już V etap badań – poprzednie były prowadzone na przełomie marca i kwietnia 2021 roku. Efektem III pierwszych etapów badań była publikacja –
http://www.skalin.pl/wp-content/uploads/2020/11/Raport_Ko%C5%84cowy_IRWiR.pdf.
Jeśli zechcielibyście Państwo odpowiedzieć na kilka pytań, będziemy niezwykle zobowiązani. Całość badań nie przekracza 4-6 minut.
Badania będą prowadzone w okresie od 13 kwietnia do 30 kwietnia 2022 roku.
Link do ankiety:
Z wyrazami szacunku,
prof. IRWiR PAN dr hab. Sławomir Kalinowski
Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN
Fundacja Badań Wiejsko-Miejskich RURall
prof. UPP dr hab. Aleksandra Łuczak
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
13 kwietnia 2022
13 kwietnia 2022
Raport o stanie gminy Augustów opracowano w związku z art. 28aa ustawy o samorządzie
gminnym. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku 2021, w szczególności
realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy.
12 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
w związku z koniecznością aktualizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Augustów na lata 2022-2025 o zagrożenia uzależnieniami behawioralnymi przeprowadzana jest diagnoza.
Uzależnienia behawioralne to zespół objawów związanych z utrwalonym, wielokrotnym powtarzaniem określonej czynności (lub grupy czynności) w celu uzyskania takich stanów emocjonalnych jak przyjemność, euforia, ulga, uczucie zaspokojenia.
Bardzo ważną częścią przeprowadzanej diagnozy będzie anonimowa ankieta, o wypełnienie której prosimy mieszkańców gminy Augustów do 24.04.2022r.
Ankieta dostępna jest pod linkiem:
8 kwietnia 2022
Informuję, iż Gmina Augustów podpisała z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie umowę na dofinansowanie w formie dotacji Przedsięwzięcia pn. ,,Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag”. Masa odpadów, jaka może być zgodnie
z zawartą umową odebrana i unieszkodliwiona, wynosi 200 Mg. Ponieważ ostatecznym odbiorcą korzyści są posiadacze odpadów – rolnicy, stają się oni beneficjentami pomocy publicznej tj. pomocy de minimis.
W związku z powyższym rolnicy, którzy zadeklarowali udział w Projekcie tj. zgłosili w sierpniu 2021 r. do odebrania w/w odpady, aby nadal móc skorzystać z dofinansowania są zobowiązani do dnia 22 kwietnia 2022 r. złożyć do Urzędu Gminy Augustów informację pozwalającą na ocenę dopuszczalności pomocy de minimis, a w szczególności, czy łączny
3-letni limit pomocy de minimis w rolnictwie dla gospodarstwa (pomoc de minimis otrzymana wraz z pomocą wynikającą z realizacji przedmiotowego programu) nie będzie przekroczony (w chwili obecnej: 20 000 euro).
Rolnikom którzy nie złożą w wyznaczonym terminie oświadczenia i informacji nie może zostać udzielone dofinansowanie tj. nie zostaną odebrane odpady.
Wzory oświadczeń są dostępne na stronie internetowej Urzędu Gminy Augustów pod adresem: www.gmina-augustow.home.pl oraz w Urzędzie Gminy Augustów,
ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów.
Planowany termin odbioru odpadów rolniczych: od 9 do 13 maja 2022 r.
Informacja o dokładnym terminie i miejscu odbioru folii zostanie przekazana SMS na numer telefony podany przez rolnika w zgłoszeniu.
Przykładowe formy pomocy de minimis w rolnictwie:
Wzór oświadczenia: Oświadczenie.doc
31 marca 2022
Augustów, dnia 25.03.2022 r.
AB-I.6740.1.6.2022
Zgodnie z art. 11f ust 3 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. – o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 176) Starosta Augustowski zawiadamia, że w dniu 25.03.2022 r. po rozpatrzeniu wniosku z dnia 18.01.2022 r. Wójta Gminy Augustów, wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej „Rozbudowa drogi gminnej Gliniski – Świderek, gmina Augustów” w zakresie: budowy jezdni o szerokości od 3,50 m do 5,50 m o nawierzchni bitumicznej wraz z lokalnymi poszerzeniami i mijankami z poboczami o szerokości 1,00 – 1,25 m, budowy zjazdów indywidualnych i publicznych o nawierzchni bitumicznej, przebudowy istniejących przepustów melioracyjnych i budowy nowych przepustów drogowych, oczyszczenia i pogłębienia rowów przydrożnych bez zmiany parametrów technicznych, wykonania cieków korytkowych z elementów prefabrykowanych. Inwestycja usytuowana będzie na działkach drogowych nr ewid.: 316/2, 311 obręb Gliniski, 119 obręb Świderek oraz na działkach, które powstaną w wyniku podziału działek tj:
obręb Gliniski:
150/1 o powierzchni 0,0697 ha (z podziału dz. 150 na dz. nr 150/1 i 150/2),
145/1 o powierzchni 0,0369 ha (z podziału dz. 145 na dz. nr 145/1 i 145/2),
157/3 o powierzchni 0,0478 ha (z podziału dz. 157/1 na dz. nr 1573 i 157/4),
148/3 o powierzchni 0,0283 ha (z podziału dz. 148/1 na dz. nr 148/3 i 148/4),
163/4 o powierzchni 0,0006 ha (z podziału dz. 163/1 na dz. nr 163/4 i 163/5),
163/6 o powierzchni 0,0160 ha (z podziału dz. 163/2 na dz. nr 163/6 i 163/7),
163/8 o powierzchni 0,0469 ha (z podziału dz. 163/3 na dz. nr 163/8, 163/9 i 163/10),
165/4 o powierzchni 0,0070 ha (z podziału dz. 165/3 na dz. nr 165/4 i 165/5),
158/3 o powierzchni 0,0247 ha (z podziału dz. 158/1 na dz. nr 158/3 i 158/4),
169/4 o powierzchni 0,0005 ha (z podziału dz. 169/1 na dz. nr 169/4 i 169/5),
169/6 o powierzchni 0,0054 ha (z podziału dz. 169/2 na dz. nr 169/6 i 169/7),
169/8 o powierzchni 0,0223 ha (z podziału dz. 169/3 na dz. nr 169/8 i 169/9),
170/4 o powierzchni 0,0546 ha (z podziału dz. 170/1 na dz. nr 170/4, 170/5 i 170/6),
171/3 o powierzchni 0,0057 ha (z podziału dz. 171/1 na dz. nr 171/3 i 171/4),
171/5 o powierzchni 0,0195 ha (z podziału dz. 171/2 na dz. nr 171/5 i 171/6),
obręb Świderek:
90/1 o powierzchni 0,0257 ha (z podziału dz. 90 na dz. nr 90/1 i 90/2),
91/3 o powierzchni 0,1914 ha (z podziału dz. 91 na dz. nr 91/3 i 91/4),
86/1 o powierzchni 0,0065 ha (z podziału dz. 86 na dz. nr 86/1 i 86/2)
(działki oznaczone tłustym drukiem są przeznaczone do włączenia w pas drogi publicznej)
na działkach, które z mocy prawa w całości staną się własnością Gminy Augustów: 157/2, 158/2, 160/2, 161/2, 162/2, 148/2, 165/2 obręb Gliniski;
oraz na działkach, na których zachodzi konieczność czasowego zajęcia terenu podczas realizacji inwestycji:
277, 268, 171/6 (z podziału działki 171/2) obręb Gliniski – przebudowa przepustów melioracyjnych oraz oczyszczenie i profilowanie rowu;
265 obręb Gliniski, 117 obręb Świderek – przebudowa istniejącego korpusu drogowego.
Zgodnie z art. 49 Kpa, informuję, iż zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości. W terminie14 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, w sposób wskazany powyżej, stronom służy prawo wniesienia odwołania od decyzji do Wojewody Podlaskiego za pośrednictwem Starosty Augustowskiego. Obwieszczenie umieszczono w prasie w dniu 31.03.2022 r., na tablicy ogłoszeń i na stronach internetowych w dniach od 31.03.2022 r. do 14.04.2022 r.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią stronę postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna co oznacza, że nie można wnieść od niej odwołania do organu drugiej instancji ani zaskarżyć do sądu administracyjnego. Oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania nie można wycofać.
Informuję – stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, że strony mogą zapoznać się z treścią decyzji, w Wydziale Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Augustowie w pokoju nr 15 przy ul. 3 Maja 29 w godzinach pracy urzędu.
STAROSTA AUGUSTOWSKI
Obwieszczenie _Gliniski_po decyzji_.doc
30 marca 2022
Celem skutecznego zwalczania wścieklizny, w kolejnej akcji szczepień – zostaną wyłożone na terenie województwa podlaskiego przynęty ze szczepionką przeciwko wściekliźnie u lisów wolno żyjących – metodą zrzutów z samolotów,
– w planowanym terminie:
od 4 do 6 kwietnia 2022 r.
DZIĘKUJEMY ZA POMOC W SKUTECZNYM PRZEPROWADZENIU AKCJI ZWALCZANIA WŚCIEKLIZNY
Podlaski Wojewódzki Lekarz Weterynarii
Andrzej Czerniawski
29 marca 2022